tänkte

satt här och tänkte lite, och kom fram till att ni som läser bloggen inte riktigt vet vem jag är ;o ahha
så ja tänkte berätta om mig sen även om mina hästar som jag har :)

tänkte borja med mig:)
är en otroligt glad 15 åring. som älskar att hålla på i stallet men mina 3 hästar, men också med dom andra djuren som jag har:) min högsta dröm är nog att bli professionell hoppryttare, och hålla på med hästar på heltid:).. jag har även många dolda talanger, eller många vet om vissa, min största talang förutom hästarna är nog sången..
dom som inte har hört mig oh frågar om jag är bra så svarar jag oftast att jag är de, eftersom att jag känner mig så pass säker med min röst!
till nästa år så blir det att söka till idol.. det ska bli väldigt spännande, och det är bara att hålla tummarna..

när det gäller sången så är ja självlärd, aldrig gått hos nån sångpedagog, utan lärt mig själv :)
jag sjunger för de mest hela tiden.. vilket gör att vissa tröttnar? men ja vet inte :p

men hästarna så är ja uppe på rätt så hög nivå kan man säga, har kommit med i östgöta teamet med en av mina hästar som kommer bli super kul nu under nästa år.. har gått från clear round under 60cm och tagit mig upp till 1,20cm med min D-ponny.. en av mina C-ponnysar har jag gjort oerhört mycket med, vi har hållt ihop i 5år nu, och är fruktansvärt samspelta.. vi har tagit oss från LD till MSVb i hoppning, men mer om hästarna sen när ja berättar om dom :)
Om nån har frågor om mig, så äre bara att skriva det! :)

det här är då jag, nångång i februari eller så, när man sökte till talang:)


1a ponnyn:)
Hectica
hectica är nog min absoluta favorit på något underligt sätt (a)
hehe nej men henne har jag haft sen hon va bebis!

hon är född 2000        brun skimmel med skjuten stjärn
e. Angina        u. Rooar        eu. Hummlebro daf

jag har haft hectica sen 2004 så jag fick henne som 4åring, då var hon haft inriden så jag fortsatte utbilda henne.
i dagens läge så är hon för mig, världens mest underbara varelse. den som hittar en sånhär ponny har tur..
hon är en sån häst som man inte kan köpa för några av världens pengar.. hittar ingen likadan häst!
vi började mycket lungt i våran kariärr, som 6åring så var vi ute på våran första STORA tävling, det var 6års championatet.. då hölls det i halmstad.. det gick helt okej för att vara första stora tävlingen, jag var nervös och lite orutinerad. men vi tog oss runt banorna:) men bra poäng..
hectica och jagg p har under 2008 och 2009 gjort riktigt mke. detta året var bäst..
började i februari, placering på första tävlingen, det fortsatte rulla på och vi placera oss varje helg som vi var iväg:) kom mellan 1a och 6a.. vilket var bra gjort av henne!
i juni, den 6-7 om man ska va exakt så var vi på nfk och tävlade, lokal-regional första dagen (6e) så vare hecticas födelsedag oxå, vi hade en OTROLIGT bra dag! vann LC och kom 2a i LB.. sista ryttaren slog mig (a)
sen på söndagen (7e) så vann vi både LB och LA hon var hur fin som helst under den helgen!
sen helgen därpå så vare heda.. både den 13-14 jag fyllde år den 13e och fick en bra dag. placerad i både LB och LA riktigt kul.. och domaren grattulera mig för min dag! :D
efter detta så fick hon vila tsm med sina kompisar.. sen sattes hon igång igen och tävlingarna kom igång igen:)
vi har under året kvalat till Svealand cup. vilket har gått bra, kom 2a båda gångerna så mke poäng fick man:)
tror ja hade 2a bästa i östergötland på C-ponny!
så när det var dags för distriks final på åby så kom vi 2a! helt underbar är min ponny, sen var det tid att åka till dagstorp på stora finalen!
det gick jätte bra och hectica var super fin, konkurransen var mkt hård och vi lyckades med en 6e plats tror jag :)
efter det så vare dags för andra kvalet till mountain horse, det är en stilhoppnings tävling. där finale hölls under SM i ljungby i oktober!
vi hade HÖGA poäng i alla deltävlingar och har fått många fina priser tackvare detta..
vi kom med till smet!
där det gick SUPER.. framhoppningsklassen var vi nolla i och den första deltävlingen som var där var vi nolla i, och vann stilhoppningen!
sen finaldagen var det inte alls kul på! usch säger jag bara, var jätte taggad för stilhoppning, sen när man kommer dit halv 7 på morronen för att fixa sin ponny så får man reda på att det inte är nån stilhoppning, bara vanling A:1a... då var jag sur kan ja säga...
men men det var ju bara att gasa och hoppas på det bästa, ponnyn hoppar och det vet jag och litaar på :)
fick starta sist eftersom ja hade bäst stilpoäng sen dan innan, gick in på banan, både hectica och jag var AS taggade och gjorde en bra runda, dock så tappa ja lite tid för ja såg inte att dom hade flyttat på ett hinder så man kom imellan, men men.. vi kom 4a:) och var nöjda med det!
efter SMet så vare ännu lite vila för henne och nu är vi igång igen :)
här kommer ännu lite bilder på hectica! (a)

denna bild är från åby

SMet

NFK

både älskligen och jag njuter :)


Holmtebo Our Winnie

född 2003     skimmel (vit)
e. Hagens Ultra       u. Hagens Zephyr         eu. Frederiksminde hazy chance

Holmtebo Our Winnie, eller bara Winnie är min låne ponny, hon är uppfödd i holmtebo stuteri utav Elisabeth och Johan ljungstorp. dom har absolut inga krav på mig och winnie dom tycker bara att det är kul att jag är ute och tävlar med henne :)
vi har tävlat ganska så mke faktiskit, har aft henne i 3 år nu tror jag :p vi har vart med i 5års championat 2008 och kom 2a fösta dagen och 4 andra, med det så kom jag totalt 4a! detta år så har vi kvalat till 6års championatet och det gick bra ! hölls i falkenberg som året innan, det är ett riktigt mysigt ställe kan ja lova! winnie var lite väl busig och mycket pigg vilket gjorde att hon glömde ta upp benen helt eller bara slarvade lite (a)
vi hade 4 fel första dan, men det va mitt fel, kom förnära ett räcke :D men hon va ändå fin.. hade bra poäng ändå, och kom 7a ;p
dag 2 så var hon spänd men mke bättre, jag fick riktigt mke beröm utav domarna som hade gett mig lite tips dan innan, och som ja hade tagit åt mig och ändrat på till sista dagen. var väldigt kul!
winnie var äveen med ner till ljungby på SMet, fast hon gick 6års championatet eller kraft cup* hehe till det så behövde man 2 nollor i LA och en nolla i MSVb vilket vi fick :)
under SMet så fick vi 4 fel fösta dagen, på framhoppnings klassen, hon hade så mke att titta på :P
sen dag 2 så var vi nolla i LAn och efter de så låg vi 1a inför finalen :o
på finla dagen vare väldigt kul måste jag säga, jag va inte speciellt nervös, mer än att det var andra gången ja TÄVLADE MSVb men annars var ja lugn, winnie därimot, hon va så taggad, så hon visste inte vart hon skulle ta vägen xd..
kom in på banan, redan då fick ja hålla i henne jätte mycke xd
jätte fin mot 1an, och det rulla på fint sen kom vi till 5a-b vilket var första kombinationen där hon rev uthoppet sen vare 4 galoppsprång till ett räcke som stod lite snett, det kom vi för nära, för när winnie rev fick hon panik och vart sur på sig själv x) vilket gjorde att det gick foort! till sista spräckan så orkade ja inte hålla henne.. hon är ortoligt stark! ;o
det var en långsida med 3 hinder, 7an var ett räcke, sen var det 5galoppsprång till 8an som var en STOR jävla oxer, sen 4 galoppsprång till sista hindert som var ett räcke.. vi  kan säga såhär att vi tog 4 och 3 språng imellan ist (a) men vi rev ingen men hela publiken stod upp och höll andan över varje hinder.. ahha lite kuul..
det är va vi har gjort under året ca, finns flera saker men jag tar upp dom största :D

winnie
har inga bra stora  bilder på winnie, i (''rörelse'') så det får duga med den här :D (hindret är 1.10 högt ) :)


Zamira då! sista hästen

född 2002
okänd härstamning,

ska jag vara ärlig så finns det inte mycket att säga om denna ponny.
ja köpte henne för 3år sen av sophie alm. då det sas att hon var både grundutbildat och massa annat, kan ju säga att hon var knappt uppsutten -.- det var inte så kul, så med henne så har ja fått genom gå blod svett och TÅRAR..
shiit asso, har gjort fruktansvärt mke med denna häst, och ibland är hon UNDERBAR att rida och ibland helt gratis, ja håller nu på med bara dressyr med henne, eftesom ja kommit fram till att hon är en dryssyr häst, även om hon hoppar fantastiskt bra! när man tävlar henne så blir man förbryllad ibland, som när man råkar gå och vinna, utan att man tror det själv ;o
lite kul när det är med henne då (a)
har tävlat henne upp till LA med placering och hon har gått LB:1 dressyr med 62,18%
jätte mysig ponny som älskar när man håller på med henne :))

och vi håller då på att försöka sälja henne, så kan lika gärna lägga ut henne här också.. :)
skulle nån bli intresserad ta kontak med mig då, via kommentar först sen kan vi prata vidare om det skulle vara så :)

Zamira
Ponnyn med rätta texniken ;d ahah
dock ingen bra bild, pga fotografen xd



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<[url=http://gratisbio.se/?RecruiterID=211960][img]gratisbio.se/banners/2009/se/gratisbio_140_600.gif[/img][/url]>