ANGÅENDE WINNIE

det är ett par stycken som har frågat lite om winnie. tex: Om hon är min?

svaret på det är. Nej hon är inte min, vi lånar henne från Holmtebo. som är ett riktigt bra stuteri nere i valdermarsvik.. min ena dressyrtränare malin kände lissa och johan sen innan och visste att dom hade en D-ponny och att jag letade efter en nyblivande stjärna. lissa och johan letade även efter någon som ville låna henne och jätte gärna hoppa henne. jag testade att rida henne 2 ggr innan vi kom fram till att det var värt ett försök! winnie var knappt 5 när jag tog hem henne och mitt mål var givetvis 5 års championatet. vi tog oss dit och slutade på en 4e plats totalt! tidigare år hade hon vunnit som 4åring. men men vi fortsatte att träna massor för att fortsätta med nästa mål som var 6års. tog mig även dit och slutade 6 eller 7a totalt vilket kändes jätte häftigt! vi tog oss upp mer i klasserna och kände oss säkrare för varje tävling. placeringarna började även rulla in. deltog även under ungponny SM som var samtidigt som vanliga SM, debuterade MSVB. ledde efter dag 2 sen i sista final klassen tog mina nerver över och gjorde så jag faila lite. ponnyn skötte sig super men matte inte lika bra.. iaf förra året vare 7års som gällde som jag tyvärr inte klarade pga att sista bommen alltid föll. men men jag överlevde de också. vi började ta både fler placeringar OCH en hel del segrar i LA. detta år har all fokus legat på MSVB och MSVA. har flera segrar och placering i princip varje MSVB som jag rider nu. känner mig säkrare och säkrare hela tiden och fattar även hur jag måste rida för att ta mig runt. nu äre rutin i MSVA som gäller. målet är inomhus SM 2011. utomhus rider jag cupen som är påsidan av SM. till sist nu. jag har kontrakt med lissa o johan om att ha winnie tills jag är 18. men eftersom hon ska in i avelsboxen sen så finns tankar om att klassa upp henne som storhäst när efter nästa år då jag fyllt 18!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<[url=http://gratisbio.se/?RecruiterID=211960][img]gratisbio.se/banners/2009/se/gratisbio_140_600.gif[/img][/url]>