lite arg osv.. skriver långt förklarande inlägg

såg att jag fått kommentar om det gick bra igår på tävlingen.
lätt sagt: det gick rent åt helvete

därimot vare varken mitt eller hästens feel. på framhoppningen så vart jag påriden av en tjej som inte hade MINSTA koll på sin häst. jag var långt ifrån spåret (alltså jag var inte ivägen) men ändå ska människan rida just där.. och med de så kommer hon i full galopp svänger precis där jag står och fixar med sadelgjorden och hon rider in i hecticas vänster sida (bäcken/höft) o just då märkte jag inget mer än att ja var chockad och frukansvärt arg.. hectica verkade inte tatt nån skada utav det, men fan va fel man kan ha!

väl inne på banan kände jag att hon inte riktigt gick med på mina hjälper. men iaf, hoppade as stort på 1an, hon stod emot på 2an och svärnita på 3an.. den hästen stannar inte om nåt är fel, så jag fick ju panik eftersom hon precis blivit bra igen..

går ner till carina (vetrinären) som konstaterar att det inte är som de ska
kan även tillägga att vi är nära vän med henne. och hon har vart med under typ hela tiden som jag haft hectica. så hon vet hur de ska se ut och va.. men iaf. tsm med min mamma så konstatera dom att hon vridit sitt bäcken ....
gissa när de hände? 

JO NÄR UNGFAN RED IN I MIG!!
den tjejen ska va jävligt glad över att det inte var min höger sida som hon red in i.. för då hade jag seriöst slagit ihjäl henne! det kan ja lova.. hade hon träffat höger sidan så hade hon nämnligen förstört mitt liv. mitt knä hade total pajjat då.. så jaa. men men hästen går full rehab nu kan man väl säga, verkligen inte det roligaste men det är ett måste!


aaa så här har du svaret på hur tävlingen gick ^^

Kommentarer
Postat av: astrid

stackare, Förstår verkligen inte vad folk tänker på ibland!!!! Dom måste ju liksom tänka på att det finns fler folk på en trång framhoppning. När jag t.ex. red fram vare en som bara galopperade runt och brydde sig nt ett dugg heller ;(

2011-03-06 @ 21:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<[url=http://gratisbio.se/?RecruiterID=211960][img]gratisbio.se/banners/2009/se/gratisbio_140_600.gif[/img][/url]>