WITHOUT ME

bild på gullungen efter dagens träning!
var i söderköping hos malin för en lydnad/hopp träning. började med grammanen på ponnyn eftersom hon slappnar av fortare då och vi behöver inte bråka eller något utan får en positiv början av våran träning. idag var malin på mig som jag vet inte vad. dock gillar jag när tränarna är på mig mke och peppar hela tiden. vilket malin gör och jag älskar! hade iaf bara TVÅ hinder som vi använde oss av. men av så lite kan man göra mycket!
det va ett räcke och en oxer, borjade med att trava på volt på var och ett, sedan la vi upp det och hade galopp-bom innan så jag skulle koncentrera mig på bommen för att hitta känslan. gick super och hon lyssnade grymt bra på mig. efter den övningen plockade vi bort grammanen för att jag skulle hitta mer galopp i allt annat, strunta i vart hennes huvud var osv utan bara fokusera på trycket i galoppen.
vi gjorde sedan 8volt över våra 2 hinder, på mycket låg höjd i början och höjde vart efter.
här gällde det att JAG var med i svängarna och använde mest mig själv och inte henne bara. sista övningen var att rida som en vanlig linje med 4 galoppsprång imellan hindren. winnie var verkligen as fin och lyssnade nästan lite för bra på mig så jag vart lite chockad över henne, men det va skönt!
fick masa bra tips av malin inför helgen så nu känns allt skit bra till borås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<[url=http://gratisbio.se/?RecruiterID=211960][img]gratisbio.se/banners/2009/se/gratisbio_140_600.gif[/img][/url]>