ENDAST TILL HÄST INTRESSERADE

tänkte jag skulle dra ett inlägg om min egna träning idag med ponnyn för er som är intresserade, annars behöver ni inte läsa detta :)
iaf, började som vanligt med att skritta fram henne lagom länge och se till att hon skrittade genom hela kroppen och inte fuskade.. ca 10 min på lång tygel och sedan plocka upp henne LITE bara. allt som gäller vid ridning av winnie nu ska ske genom min sits och då får jag absolut inte använda handen utan rider så att säga på lång tygel när jag rider fram för att hon ska lära sig att bära upp sig själv och inte ta mig som stöd hela tiden. efter att jag joggat fram henne i ca 20 minuter så hon är lagom varm så börjar jag plocka upp henne efterhand. syftet med hela min ridning är att inte rida mer med handen än att jag håller i tygeln. så mycket små volter, där man vänder för ytter hela tiden, gärna lite utåtställt. blandar mycket volter o fyrkantsspår. och eftersom det stod massa hinder på banan idag så utnyttjade jag varje hål som fanns genom att lägga volter och ställa/böja och göra skänkelvikningar imellan! red även lite bommar med henne mot slutet för att få det sista i ryggen att släppa..
jaa såhär såg dagens träning ut iaf :) ponnyn va sjukt fin och lyssnade exemplariskt på mig, vilket va bra då jag inte kan använda mitt höger ben fullt ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<[url=http://gratisbio.se/?RecruiterID=211960][img]gratisbio.se/banners/2009/se/gratisbio_140_600.gif[/img][/url]>